Vragen over sloop gebouw Militaire Geneeskundige

Burgerbelangen heeft uit de Gelderlander vernomen dat bouwbedrijf Van Ree stelt dat het gebouw van de Militaire Geneeskundige Dienst in Ede-Oost nutteloos is en dat men het wil slopen om er vervolgens nieuwbouw neer te zetten.

EDE - Fractievoorzitter Ruben van Druiten: ‘‘U begrijpt dat onze fractie niet blij wordt van dergelijke berichten.’ De fractiefoorzitter van Burgerbelangen vervolgt: ‘‘Uit ditzelfde bericht vernamen wij dat de Commissie Ruimtelijke Kwaliteit (CRK) van de gemeente Ede vindt dat de sloop te vroeg komt en het huidige gebouw prima kan worden ingepast tussen nieuwbouw. Onze fractie sluit zich dan ook hierbij aan, tenslotte staat dit gebouw uit 1908, gelegen aan de Eikenlaan, op de lijst van beeldbepalende gebouwen. Dit houdt in dat het pand een aanwinst is in het betreffende gebied. Onze fractie is van mening dat men de conclusie van de CRK serieus moet nemen. Het is niet voor niets dat deze commissie aan de bel trekt.’’ De eenmansfractie heeft over dit onderwerp schriftelijke vragen gesteld.

Bron Edese Post 17 juli 2013

Bijlage: Het artikel in PDF Formaat